הארון והכרובים בפרשתנו מופיעים בתיאור עשייתם בפועל. הפרשייה מבוססת באופן ישיר על הפרשייה בפרשת תרומה (פרק כ"ה, י' - כ"ב), המצווה על עשייה זו.
בשיעור השבוע נעסוק בתפקידם של הארון והכפורת, ונפתח בהשוואה בין שתי הפרשיות. להלן מופיעים הציווי והביצוע זה מול זה, כאשר ההבדלים מודגשים.
מלבד השינוי העקבי מלשון ציווי ללשון עבר (והכנסת בצלאל), ושינויים לשוניים קטנים (הוספת "בהם", חסרון "ונתתה" לגבי הטבעות וכו'), ההבדל הבולט הוא שהתוכן מפסוקים ט"ו - ט"ז וְכ"א - כ"ב שבתרומה חסר בויקהל.
הבדל זה נובע מכך שפסוקים אלה מדברים על תפקידי הארון, הכפורת והכרובים, ועל הרכבת החלקים יחד, אך בפרשות ויקהל-פקודי עשיית המרכיבים הבודדים קודמת לצירוף החלקים למשכן השלם בסוף פרשת פקודי, שם ההרכבה באה בעקבות צווי נוסף (בפרק מ').
לענייננו, כרגע הנקודה החשובה היא שיש בפרשיית הארון והכרובים בתרומה מה שאין בויקהל, וכל מה שבויקהל יש בתרומה. הכפילויות והסתירות, שנדבר עליהן בשיעור זה, קיימות בשתי הפרשיות באופן זהה, ופרשת תרומה מספקת לנו יותר אינפורמציה מאשר פרשת ויקהל. ממילא, נוכל למקד את העיון שלנו בפרשיית הארון והכרובים של פרשת תרומה, בשמות כ"ה.