דבר מופלא אנו מוצאים בתורה, שבארבעה מקומות מתייחסת התורה למה שצריכים ההורים לומר לבניהם אודות יציאת מצרים, ובכל פעם הלשון אחרת והדגשים משתנים
. לכאורה, כיוון שמדובר בסיפור יציאת מצרים ובמשמעויות שצריך ללמוד ממנו, היה צריך לומר לכל הבנים את אותם הדברים בדיוק.
ומדוע שינתה התורה בלשונה ארבע פעמים?
שאלה נוספת, מוכרת יותר היא שבעוד שבבן התם ובבן שאינו יודע לשאול נשאר התנא נאמן לתשובה הנאמרת במקראות, לבן החכם נתן התנא תשובה משלו ("אין מפטירין אחר הפסח אפיקומן"), ואילו לבן הרשע נתן התנא את תשובת המקראות לבן שאינו יודע לשאול, ולא את תשובת המקראות לרשע. מדוע?!