מגילת רות אותה אנו קוראים על פי המנהג בחג השבועות עוסקת במספר עניינים הלכתיים, כגון: הלכות לקט, ענייני ירושה ונישואים לאלמנה חשוכת ילדים. כמו כן חז"ל לומדים מהמגילה הלכות גיור, ההלכה שאדם שואל את שלום חברו בשם, ואת הצורך במניין בזמן ברכות הנישואין. אבל רבי זירא במדרש רואה את המגילה באופן שונה.
"מגילה זו אין בה לא טומאה ולא טהרה ולא איסור ולא היתר, ולמה נכתבה ללמדך כמה שכר טוב לגומלי חסדים" (רות רבה ב יד)
קשה להניח כי רבי זעירא אינו מודע לשלל הנושאים ההלכתיים הדחוסים במגילה קצרה זו.
סביר להניח שרבי זעירא מנסה להסיט את הדגש מנושאים אלו במגילה, ולטעון שהמסר האמיתי של מגילת רות איננו הלכתי, אלא המסר הוא בדרך בה מקיימים את ההלכה, ובכך נעסוק בשיעור השבוע.