'אהרון הכהן' - צמד מילים אלו נראות כמו דבוקות זו-לזו מששת ימי בראשית. הלומד בפרשייתנו מגלה שלא כן הוא. עד כה תואר אהרון בפרשיות ובאירועים רבים, אך לא ככהן. דומה כי מעמד זה מתחדש רק בתחילת פרשת תצוה, בציווי על הדלקת המנורה.
ונשאלת השאלה מהו מעמדו של משה בתהליך זה? משה מקדש את אהרון ואת בניו, אבל זה אינו תפקידו היחידי. משה בשבעת ימי המילואים עובד בעבודות הכהנים, מקריב קרבנות ואף זוכה לאכול מחלקם בקרבן השלמים.כלומר בתפקיד הכהונה, משמש משה ככהן שבעת הימים, ובתום הימים - ביום השמיני הוא נפרד מתפקידו ככהן, ומכאן ואילך ישמש ככהן אחיו אהרון (את קרבנות היום השמיני מקריב כבר אהרון - ויקרא פרק ט').
ולכן עולות השאלות הבאות:
א. מהי משמעות המינוי למשך שבוע אחד בלבד? אם משה ראוי לכהונה - שיישאר כהן, ואם אהרון ראוי - שימונה לכך מתחילה!
ב. משה מקדיש את אהרון וחונכו לעבודה. ומי חנך את משה לשמש כהן בימים אלו? מדוע משה לא נזקק גם הוא לחניכה?
את התשובה לשאלות אלו נבקש - בתמונת המרחב הגדולה, בהקשר למעמדו הכולל של משה, ובהקשר לכלל התפקידים שהוטלו עליו.