בתחילת פרשת וירא אנו קוראים אודות הביקור המופלא של המלאכים באהלו של אברהם.
שם הם נחו, אכלו ונשענו תחת העץ, ולבסוף בישרו את אברהם ושרה כי עתיד להיוולד להם בן : 1. בראשית י"ח י וַיֹּאמֶר, שׁוֹב אָשׁוּבאֵלֶיךָ כָּעֵת חַיָּה, וְהִנֵּה-בֵן, לְשָׂרָה אִשְׁתֶּךָ; וְשָׂרָה שֹׁמַעַת פֶּתַח הָאֹהֶל, וְהוּא אַחֲרָיו. יא וְאַבְרָהָם וְשָׂרָה זְקֵנִים, בָּאִים בַּיָּמִים; חָדַל לִהְיוֹת לְשָׂרָה, אֹרַח כַּנָּשִׁים. יב וַתִּצְחַק שָׂרָה, בְּקִרְבָּהּ לֵאמֹר: אַחֲרֵי בְלֹתִי הָיְתָה-לִּי עֶדְנָה, וַאדֹנִי זָקֵן. יג וַיֹּאמֶר יְהוָה, אֶל-אַבְרָהָם: לָמָּה זֶּה צָחֲקָה שָׂרָה לֵאמֹר, הַאַף אֻמְנָם אֵלֵד--וַאֲנִי זָקַנְתִּי. יד הֲיִפָּלֵא מֵיְהוָה, דָּבָר; לַמּוֹעֵד אָשׁוּב אֵלֶיךָ, כָּעֵת חַיָּה--וּלְשָׂרָה בֵן.
לשמע בשורה זו, שמחו ודאי אברהם ושרה.
אולם, אם נרענן את זכרוננו בדברי הכתוב בסופה של הפרשה הקודמת, פרשת לך לך, נראה שכבר בפרשיה הקודמת לפרשת ביקור המלאכים, היא פרשת ברית מילה, שם קראנו כיצד כרתו ה' ואברהם ברית ביניהם.
חלק מתוכן הברית הוא לידתו של בן ממשיך לאברהם - יצחק: 2. בראשית י"ז טו וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים, אֶל-אַבְרָהָם, שָׂרַי אִשְׁתְּךָ, לֹא-תִקְרָא אֶת-שְׁמָהּ שָׂרָי: כִּי שָׂרָה, שְׁמָהּ. טז וּבֵרַכְתִּי אֹתָהּ, וְגַם נָתַתִּי מִמֶּנָּה לְךָ בֵּן; וּבֵרַכְתִּיהָ וְהָיְתָה לְגוֹיִם, מַלְכֵי עַמִּים מִמֶּנָּה יִהְיוּ. יזוַיִּפֹּל אַבְרָהָםעַל-פָּנָיו, וַיִּצְחָק; וַיֹּאמֶר בְּלִבּוֹ, הַלְּבֶן מֵאָה-שָׁנָה יִוָּלֵד, וְאִם-שָׂרָה, הֲבַת-תִּשְׁעִים שָׁנָה תֵּלֵד. ...כא וְאֶת-בְּרִיתִי, אָקִים אֶת-יִצְחָק, אֲשֶׁר תֵּלֵד לְךָ שָׂרָה לַמּוֹעֵד הַזֶּה, בַּשָּׁנָה הָאַחֶרֶת.
כלומר, אברהם (ושרה?) התבשרו כבר בציווי על ברית המילה שה' עומד לעשות נס מיוחד ושרה עתידה ללדת בן לאברהם.
על רקע ברית זו באים המלאכים לבקר את אברהם (על פי רש"י, אחד מן המלאכים בא אל אברהם כביקור חולים, בעקבות המילה!), והנה שוב הם מבשרים את אותה בשורה ידועה כבר, אודות לידת בן לשרה.