במבט ראשון נראית פרשת ויקהל כחזרה פשוטה על פרשת תרומה, וגם חלקים של פרשת פקודי נראים כחזרה על פרשת תצוה, ונשאלת השאלה מדוע חוזרת התורה בפרוט כה רב על הכלים, מרכיבי המשכן, בגדי הכהונה, כולל מידותיהם, אופן עשייתם, וכו.
וכך מנסח האברבנאל את השאלה ביחס לפרשת ויקהל:
"והנה תמצא שזכרה התורה חמש פעמים פעם בכלל ופעם בפרט מלאכת המשכן וכליו והיקשה הדבר ביותר בסדר הזה שאמר משה לישראל "כל חכם לב בכם יבואו ויעשו ... את המשכן את אהלו וגו' והלאה זכר שם כל הדברים שציווה ה' לעשותם, ואחר כך זכר העשייה בפרט כל דבר ודבר בפני עצמו והיה מספיק שיאמר הכתוב: ויעשו ... כאשר צוה ה' את משה כן עשו. ומה הצורך לפרט הדברים פעם אחר פעם?"