פרשת ויקרא מפרטת את הקרבנות שהיחיד רשאי להביא ואת אלו שחייב הוא להביא (קרבן יחיד), ואילו פרשת צו מסבירה לכוהנים כיצד עליהם להקריב קרבנות אלה.
בתוך מפרט זה של סוגי הקורבנות השונים ותפקידי הכוהנים בכל אחד מהם, בלטו בהעדרם: ביצוע שבעת ימי המילואים, והציווי על טקסי היום השמיני.
כלומר, השראת השכינה היא תוצאה ישירה של בניית המשכן ע"י בנ"י והקמתו ע"י משה – ללא שבעת ימי המילואים וטקסי היום השמיני! בסוף פרשת צו עובר הכתוב בפתאומיות להמשך תיאור בניית המשכן, כלומר: לתיאור ביצוע שבעת ימי המילואים (ח; א-לו). נראה שפרשה זה הועברה ממקומה, שהרי ראוי היה שתכתב בפרשת פקודי, ביחד עם תיאור שאר פרטי בניית המשכן (ראה שמות מ; א-טז, ובייחוד יב-יד) [יש לציין שמצוות שבעת ימי המילואים היא המצווה היחידה בפרשות תרומה-תצוה שביצועה איננו בפרשות ויקהל-פקודי].