בראש פרשת ויצא אנו מצויים באתנחתא בין שני עימותים דרמטיים בחיי יעקב.
מאחרינו - סיפור נטילת הברכות מעשו שבסוף פרשת תולדות, סיפור מרעיש לב ומלא מתח, שבעקבותיו יצא יעקב מבית הוריו והלך חרנה.
לפנינו - בהמשכה של פרשתנו ועד לסופה - סיפור העימות שבין יעקב לבין לבן, אשר 'החליף את משכורתו עשרת מונים', ואף הוא דרמטי ומלא מתח. אך קודם תיאור כניסתו של יעקב לביתו של לבן וכמבוא לו מופיעה סצנה קצרה, שנים עשר פסוקים אורכה, שנראה כי ניתן להגדירה במונחים הספרותיים המקובלים כ'אידיליה'.
משמעות המילה היוונית 'אידיליה' היא 'תמונה קטנה', ובהקשר הספרותי פירושה תיאור של חיים יומיומיים פשוטים ושלווים בכפר, בטבע.
מן המאפיינים של האידיליה הן תמונות נוף רחבות ומומחשות ועלילה ושיחה המתנהלות באיפוק ובמתינות.
כל הסממנים הללו מצויים בסצנה שעליה ייסוב עיוננו:
אווירה כפרית, הוויי יומיומי של רועים על עדריהם, תמונת נוף מפורטת של באר בשדה ושלושה עדרי צאן הרובצים עליה, שיחה קטנה ומתונה בין יעקב לרועים, עלילה מאופקת - ואל כל אלה מצטרף קו רומנטי דק ורמוז עם הופעתה של רחל הרועה את צאן אביה.
מה תפקידה של 'תמונה קטנה' זו בסיפור הגדול על קורות חייו של יעקב שבתוכו היא משובצת?