פרשות בהר ובחוקותי: פרשה אחת הנחלקת לעתים, או שתיים המתחברות לעתים?
שתי הפרשות המסיימות את חומש ויקרא, בהר ובחוקותי, נקראות בחלק מן השנים הפשוטות
יחדיו, כפרשה אחת, ואילו
בשנים מעוברות, כמו השנה, הן נקראות לעולם
כשתי פרשות בשתי שבתות.
נשאלת השאלה האם קיימת בין פרשת בהר לבין פרשת בחוקותי
הבחנה ברורה המצדיקה את ראייתן כשתי יחידות ספרותיות שונות, או שמא אין הדבר כך?
במילים אחרות: האם בהר-בחוקותי היא
פרשה אחת, שבשנים מסוימות חוצים אותה לשתיים, או שמא הן
שתי פרשות שונות ונבדלות, שבשנים אחרות מחברים אותן יחדיו?